"Noua ne pasa" - un proiect de suflet alaturi de Fundatia Emag

13.12.2022 16:34

       Anul 2022 a fost unul castigator pentru scoala noastra, din multe puncte de vedere.

    Una dintre marile realizari este obtinerea programului "Noua ne pasa" oferit de Fundatia Emag

    Copiii incluși în program provin din familii cu dificultăți socio-economice în care educația este considerată ori un lux, ori o pierdere de timp. Programul funcționează cu ajutorul profesorilor din fiecare comunitate care nu rămân indiferenți față de situația acestor copii și se mobilizează pentru înființarea unui centru after-school în școala în care predau. Aici, copiii recuperează materia restantă și totodată sunt ajutați să descopere importanța studiului și să capete încredere în propriile puteri.

    Initial am pornit la drum in luna ianuarie 2022 cu 34 de copii. In toamna 2022 am adaugat inca doua grupe, astfel ca in prezent avem inscrisi 52 de elevi. Programul consta in ore suplimentare de limba romana si matematica (2 ore de limba romana si 3 ore de matematica pe saptamana) plus o masa calda oferita de Hanul Vanatorilor.

Daca este sau nu eficient programul, ne-o vor spune profesorii care lucreaza cu drag:

 

Catalin Zaman – directorul Scolii Gimnaziale “Prof. Constantin Dinca” Ulmeni, profesor limba romana.

    “Programul After school din școala noastră își dovedește utilitatea zi după zi. Este exact ceea ce elevii noștri aveau nevoie, un sprijin zilnic, constant, consistent, care le îmbunătățește performanțele școlare și îi ajută să înțeleagă mai bine aspectele care nu au fost bine fixate la clasă! Este în același timp și modalitatea prin care ne-am apropiat mai mult de elevi, formând o comunitate de învățare de vis. Elevii se simt bine, vin încântați și nerabdători, conștienți că ceea ce se întâmplă aici este spre binele lor.
Mulțumim Fundației "Nouă ne pasă" pentru sprijinul material acordat și coordonatorului proiectului la nivel de școală, Drăgaică Ioana!”


 

Doina Baboiu – profesor matematica

“Fundatia „Nouă ne pasă” oferă copiilor oportunitatea de a primi ajutorul de care au nevoie. Astfel, am încercat să suplimentez și să îmbunătățesc învățarea la clasă şi relaţionarea socială, oferind un cadru pentru educația non-formală după orele de şcoală. Eu am avut marea bucurie ca, prin acest program, să observ că rezultatele s-au îmbunătăţit la clasă. Elevii au fost convinși că pot avea succes, au înțeles scopul pentru care învață și, nu în ultimul rând, au crezut în capacitatea lor de a reuși împreună cu colegii și noi profesorii lor. Elevii au fost ajutați să perceapă activitatea remedială ca o oportunitate, ca șansă, nu ca pe o incărcare a programului.

Copiii au reusit să ajungă la zi cu materia. Sunt încântați că au reușit șă înțeleagă noțiunile predate. Un efect vizibil a fost îmbunătățirea semnificativă a cunoștințelor la geometrie. Elevii au devenit mai activi, chiar și la orele de curs obișnuite.

Copiii sunt încântați acum de faptul că ei sunt cei care se află acum în centrul atenției, că nu se simt judecați de colegii lor care au reușit să înțeleagă la timp noțiunile predate.

Scopul meu a fost acela de a-i motiva pe copii, de a-i determina să vină cu drag și nerăbdare la școală. Fac acest lucru prin activități remediale, menite să reducă diferența dintre ce se așteaptă să știe un elev și ceea ce știe de fapt. Primele schimbări sesizate au fost la nivel de interacțiune în timpul orelor: au devenit mai încrezători.

Este greu ca matematica să fie iubită. Îmi doresc ca fiecare dintre elevii pe care-i am să descopere acea splendoare a matematicii din munca depusă la acest centru.”


 

Magdalena Dinu – Invatatoare Scoala Gimnaziala “Inv. Nicolae Ispas” Clondiru

“Proiectul "Noua ne pasa" a venit ca o mana de ajutor, un ajutor nesperat, in sprijinul copiilor care intampina greutati la invatatura si provin din familii defavorizate. Beneficiul este ca se lucreaza dupa ore, ca o continuitate a ceea ce se lucreaza la clasa, in conditii optime: spatiu adecvat, cadre didactice de specialitate, rechizite asigurate, masa calda la pranz, astfel incat golurile sa fie acoperite de cunostinte, greselile sa fie remediate la elevii care au inregistrat rezultate slabe la invatatura. Ajutorul este binevenit pentru copiii pe care parintii sau bunicii nu ii pot ajuta sa invete sau sa isi faca temele, grupele de elevi fiind putin numeroase (4,5,6 copii), cadrul didactic poate sa se ocupe de fiecare in parte, pentru ceea ce are nevoie de acumulat, invatat, remediat. Ca urmare a activitatii sustinute zilnic, s-au inregistrat reale progrese (vazute in rezultatele obtinute la evaluarile orale si scrise la clasa) cum ar fi: copiii care nu reuseau sa citeasca decat pe litere sau silabe, si-au imbunatatit ritmul citirii si au inceput sa inteleaga mesajul transmis de text, elevi care au reusit sa.si insuseasca ( prin efort sustinut) tabla inmultirii si a impartirii; dar si dobandirea increderii in sine, lucru care ii ajuta sa prinda curaj si sa-si doreasca sa invete si sa progreseze, sa obtina rezultate cat mai bune la invatatura. Consideram activitatea desfasurata in cadrul proiectului "Noua ne pasa" de real folos pentru elevi, in sprijinul lor, pentru imbunatatirea activitatii la clasa, pentru evolutia si progresul lor.”

 

Petronela Grozavu – Invatatoare Scoala Gimnaziala “Prof. Constantin Dinca” Ulmeni

    “De la începutul proiectului mi-am propus sa fac mai ușoara integrarea copiilor în comunitatea școlară și motivarea acestora. Copiii recuperează materia restantă și totodată sunt ajutați să descopere importanța studiului și să capete încredere în propriile puteri. Împreună incercam să trecem peste ,,nu stiu", ,,nu pot", la After nu folosim aceste cuvinte! Exersăm pana inteleg toți copiii, stilul de lucru este unul prietenos. Unul dintre copii m-a intrebat: ,,Doamna, la After nu dam test? Ce tare!" Scopul nostru nu este sa ierarhizăm copiii, ci sa-i facem să înțeleagă, sa recupereze. In cadrul programului, copiii primesc si o masa calda, faptul ca luam masa împreună e o alta formă de a ne cunoaște mai bine.
    Dupa un an, pot spune ca obiectivul a fost atins, am devenit o familie, ne acceptăm unii pe alții, colaborăm si încet, încet prindem aripi. Suntem deschiși, ne dorim ca toti copiii care îndeplinesc criteriile sa intre in program pentru a reuși sa-l învingă pe ,,nu stiu".

 


 

Lavinia Burducea – Profesor limba romana Scoala Gimnaziala “Prof. Constantin Dinca” Ulmeni

    “În toamna acestui an școlar, m-am alăturat cu mult entuziasm echipei,, Nouă ne pasă". Am încercat,în cadrul activităților pe care le desfășor cu copiii,să îmbin metodele moderne și cele bazate pe tehnologia digitală cu metodele traționale,adoptând abordarea în funcție de ce-i pasionează pe copii sau în funcție de stilul lor de învățare.


    Astfel, în cele trei luni de activitate de până acum, rezultatele nu au întârziat să apară. Sunt elevi care au început să aibă note mult mai bune la clasă, cu diferențe de 1-2 puncte! De asemenea, aceștia reușesc să citească și să înțeleagă un text la prima vedere, competență verificată și la Evaluarea Națională!”


 

Larisa Silivestru – Invatatoare Scoala Gimnaziala “Prof. Constantin Dinca” Ulmeni

“Începând din acest an școlar am început să lucrez cu elevi ce au avut șansa să beneficieze de proiectul ,,Nouă ne pasă". După aceste 4 luni de activități, pot spune că au început să se contureze lucrurile. Elevii au început să își exprime mai ușor ideile și opiniile, și-au dezvoltat vocabularul cu alte cuvinte și expresii noi, și-au îmbunătățit cititul, scriu din ce în ce mai corect și mai citeț, așează textul în pagină cu cât mai puține greșeli, recunosc și folosesc destul de bine părțile de vorbire învățate până la acest moment. La matematică încep să prindă contur calculele de adunare și scădere, ordinea efectuării operațiilor și tabla înmulțirii. Totodată au început să își recunoască propriile emoții și ale celorlalți colegi, s-a creat o legătură mai strânsă între ei, având în vedere timpul petrecut împreună și pentru servirea prânzului, sunt mai empatici și colaborează frumos pentru activitățile de echipă.”