EMPATICO - CĂLĂTORIND ÎN JURUL LUMII

29.10.2021 23:56

 

    Totul a început într-o zi frumoasă de toamnă în care profesoara de engleză ne-a spus că vom participa la activități cu niște copii din țări străine, cu care vom conversa în limba engleză. La auzul acelor cuvinte, unii eram emoționați și încântați, alții uimiți sau unora ne era frică. Timpul a trecut repede până la prima activitate iar noi eram tare panicați, emoționați dar și curioși să aflăm lucruri noi, să descoperim, să vedem cât de bun este nivelul nostru de limbă engleză. Prima activitate avea să deschidă porțile unui an plin de aventură, bucurie, emoție, an în care aveam să învățăm multe lucruri noi, să ne facem mulți prieteni virtuali, să descoperim tradiții ciudate, să râdem  iar cel mai important lucru, să ne distrăm. Fiecare activitate a avut magia și frumusețea sa, iar multe țări au fost doritoare să converseze cu noi, debutantă fiind Brazilia. 

      Am reusit să ne împrietenim cu elevii din Brazilia, fiind foarte sociabili și prietenoși. Mai întâi ne-am prezentat iar apoi a urmat o sesiune de vreo 2 ore jumătate de întrebări, din care am aflat o multime de chestii interesante unii despre alții. Iar un lucru era sigur, fiecare am plecat cu ideea că mai vrem să mai conversam cu acei copiiceea ce s-a și întâmplat . Prima dată am făcut scrisori personalizate iar apoi a urmat cea mai tare aventură de Halloween. Ne-am costumat, am avut teste, iar apoi o vânătoare de comori. Doamna profesoară ne spunea un obiect iar noi trebuia să îl aducem din casa. A fost tare amuzant și distractiv pentru că era o cursa între noi. Am avut activitate și de Crăciun, cînd am aflat lucruri interesante despre magia Crăciunului și iarăși am avut un test iar apoi ne-am luat la revedere de la Brazilia pentru că urma o nouă experiență, o nouă țară. 

     Următoarea activitate a fost cu USA și vă spun sincer că am avut cu toții cele mai mari emoții deoarece ei erau vorbitori nativi de limbă engleză pe când noi .... Însă am  făcut față și ne-am descurcat, ne-am distrat, am avut prezentări despre țara nostră și, ca de fiecare dată, am avut întrebări, ceea ce a dus la o comunicare mult mai bună. Și cu acești copii am facut schimb de scrisori și am reușit să ne împrietenim, dar tot brazilienii rămân pe primul loc.  

    Urmatoarea noastră oprire a fost în Argentina, țară frumoasă dar și oameni  frumoși. Țin minte că am discutat foarte multe despre mâncare iar la finalul acestei convorbiri toți eram înfometați, românii adevărați ca noi mereu vorbesc despre mâncare. Copiii erau foarte emoționați (nu erau de criticat, și noi am fost la fel la prima noastră activitate) așa că am discutat mai mult cu doamna lor profesoară, dar tot mi-a plăcut. Aveau niste preparate culinare care arătau tare apetisant!  

     Călătorind în jurul lumii, am ajuns și în Ucraina, nu puteam să îi omitem tocmai pe ei! Ne-a plăcut foarte mult accentul lor, iar limba acestora ni se părea foarte complicată. Am avut un mic concurs de pronunțare de cuvinte foarte distractiv, am văzut dansurile lor tradiționale, obiective turistice, portul popular. Am avut întrebări și am ramas uimiți să vedem că avem multe lucruri în comun cu acei copii, cum ar fi culoarea, cântărețul sau materia școlară preferată. Ești cumva emoționat când afli că nu ești singurul căruia îi place acel lucru. Copiii din această țară au fost tare prietenoși și chiar am vorbit mult cu ei.  

    O adevarată surpriză și o aventură cum numai în povești găsești (nu pot să nu afirm faptul că toate activitățile noastre au alcatuit o frumoasa poveste demna de citit), a fost cu India. O activitate la care am râs mult, ( am găsit pe cineva care era ca și mine pasionată de Harry Potter), ne-am distrat, am văzut dansurile traditionale ale indienilor, mâncarea lor tradițională, ne-am făcut prieteni, am aflat lucruri interesante și am văzut oameni diferiți de noi, ceea ce a fost foarte interesant. Am putut călători stând pe loc. 

     O activitate foarte amuzantă și haotică dar interesantă a fost cu cei din Taiwan care ne-au prezentat cu bucurie mancarea lor, desertul lor traditional fiind  Douhua. Toți erau foarte emoționați. Am ascultat cum ne-au cantat la flaut și chitară, ne-am făcut prieteni, am aflat informații despre piețele lor aglomerate, spectacolele lor dar, bineînțeles că și noi ne-am prezentat țara. A fost una dintre cele mai tari activități. La final am râs foarte mult. Una dintre cele mai amuzante activități! 

     După Taiwan a urmat Columbia. Niciodată nu știi ce te așteaptă într-o călătorie, iar asta am pățit și noi. Columbienii au fost foarte prietenoși cu noi și am aflat multe lucruri interesante. Am făcut o sesiune de cuvinte pronunțate în limba lor și una de întrebări. 

    Ne-am gândit să facem o oprire și pe continentul African și am ales Nigeria. Aceștia ne-au impresionat cu dansurile lor! Nouă ni s-au părut amuzante, însă pentru ei este ceva super greu. Diversitate culturală, oricum a fost foarte interesant . Noi am avut o prezentare despre țara noastră iar ei au rămas foarte uimiți, ceea ce ne-a flatat puțin. Am mai ținut legătura cu cei din Nigeria, le-am făcut desene de Ziua Copilului dar și ei nouă. Au fost foarte drăguți. 

    Ultimul popas a fost în Nepal unde am întâlnit copii minunați și respectuoși. Am aflat multe despre ei și țara lor, despre obiceiuri, muzică și dansuri.   

 

    Totul pot spune că a fost magic, frumos, extraordinar! O călătorie în jurul lumii pe care niciunul dintre călători nu o va uita! Distracție, emoție... Când am plecat în aceasta călătorie, nu ne așteptam să ne întoarcem acasă cu atât de multe lucruri noi, cu atâția prieteni virtuali, atat de schimbați în bine și atât de fericiți . Călătoria asta este una pe care am repeta-o oricând! 

Carla Neacșu